Username:

Password:

 
   
   
  







home choirs songs social marketplace search FAQ submit info

 



Participants

We do not have a list of groups that attended this event on this day.
 Show Choir Community > Events > 2010 > Piqua Show Choir Invitational 2010


Event Info


January 23rd, 2010
  8:00am

Venue Info

Piqua High School
Hartzell Center For The Performing Arts
1 Indian Trail
Piqua, OH 45356

Phone: (937) 773-6314

Event Details

No. of Attending Choirs:

  17 Mixed Groups

Hosts:

  Piqua Company

Judges:

  Mike Crandall
  Elizabeth Manson Harris
  Brent Holland
  Gail Kennedy
  David Legg
  Richard Schnipke
  Verda Slinkard
  Michele Smith

Ticket Prices: Unknown

Map



Piqua Show Choir Invitational 2010









Awards
Photos
TBA
Live Stream
Event Site


 Finals
 

Groups in order of placement

 Music in Motion
 Solon High School
Grand Champion 
Best Vocals 
Best Instrumentals 

 Great Expectations
 Twinsburg High School
First Runner Up 
Best Choreography 
Best Show Concept 
Best Costumes 

 Friends
 Beavercreek High School
Second Runner Up 

 Red Hot
 Hurricane High School
3rd Runner Up 
Best Male Soloist (Alex Chaney) 
Best Crew 

 Visual Volume
 Poca High School
4th Runner Up 

 Illusion
 Kettering Fairmont High School
5th Runner Up 


 Mixed Division - Tier I (Prelims)
Click here to expand:  



 Mixed Division - Tier II (Prelims)
Click here to expand:  



 Mixed Division - Tier III (Prelims)
Click here to expand:  



  Members Who Attended This Event displaying 6 of 25 members (view all)  



mr.showcho...1





fireice3544





gafalasco1





Thamby08





melissaann1





Alliex6291



46 comments • Sort by

1 2 3 Next

L

Lazyd229 on Feb 19, 2010, 7:08 AM
Post #46
 


QUOTE (Newbright @ Feb 01 2010, 06:29 PM) *


...wow. What exactly was that supposed to mean?



Anyways, I had to revive this thread to thank Wapok for teaching me

THE NINJA GAME!

So freaking epic :D We definately play it like every day now.



I second this, we've been playing this at solon too. It's infectious. Gotta love it. =D




songster721 on Feb 1, 2010, 11:47 PM
Post #45
 


QUOTE (Newbright @ Feb 01 2010, 06:29 PM) *


...wow. What exactly was that supposed to mean?



Anyways, I had to revive this thread to thank Wapok for teaching me

THE NINJA GAME!

So freaking epic :D We definately play it like every day now.


Bwahahaha!!! You are so welcome!




Stolba on Feb 1, 2010, 6:33 PM
Post #44
 


QUOTE (Newbright @ Feb 01 2010, 06:29 PM) *


...wow. What exactly was that supposed to mean?



Anyways, I had to revive this thread to thank Wapok for teaching me

THE NINJA GAME!

So freaking epic :D We definately play it like every day now.




The "poof" is the hair style. How big the hair gets. Its a playful gesture by most that bring it up.




Newbright on Feb 1, 2010, 6:29 PM
Post #43
 


QUOTE (javin9525 @ Jan 24 2010, 03:41 AM) *

If your going to PIQUA,, WATCH OUT FOR THERE PIQUA POOFS!!!!! THEY GOT BIGGER THIS YEAR!!!!!!!!!!!! LMAO



...wow. What exactly was that supposed to mean?



Anyways, I had to revive this thread to thank Wapok for teaching me

THE NINJA GAME!

So freaking epic :D We definately play it like every day now.




songster721 on Jan 27, 2010, 6:05 PM
Post #42
 


QUOTE (Mvilleswinger09 @ Jan 27 2010, 04:36 PM) *

Awesome!! When they announced that stuff her voice was super muffled and then she said Wapakoneta and I couldn't hear anything after that lol


Haha that was probably as soon as we all heard it we were all freacking out we all love this girl and shes so amazing haha




songster721 on Jan 27, 2010, 6:05 PM
Post #40
 


QUOTE (Mvilleswinger09 @ Jan 27 2010, 04:36 PM) *

Awesome!! When they announced that stuff her voice was super muffled and then she said Wapakoneta and I couldn't hear anything after that lol


Haha that was probably as soon as we all heard it we were all freacking out we all love this girl and shes so amazing haha




songster721 on Jan 27, 2010, 6:05 PM
Post #41
 


QUOTE (Mvilleswinger09 @ Jan 27 2010, 04:36 PM) *

Awesome!! When they announced that stuff her voice was super muffled and then she said Wapakoneta and I couldn't hear anything after that lol


Haha that was probably as soon as we all heard it we were all freacking out we all love this girl and shes so amazing haha




BakerCE on Jan 27, 2010, 4:36 PM
Post #39
 
Awesome!! When they announced that stuff her voice was super muffled and then she said Wapakoneta and I couldn't hear anything after that lol



songster721 on Jan 27, 2010, 1:20 PM (Edited by songster721)
Post #38
 


QUOTE (Mvilleswinger09 @ Jan 24 2010, 05:51 AM) *

GC Solon
1st rup Twinsburg
2nd rup Beavercreek
3rd rup Hurricane
4th rup Poca
5th rup Kettering Fairmont

BV Solon
BC Twinsburg
BB Solon
Best Show Concept Twinsburg
Best Stage Crew Hurricane
Best Costumes Twinsburg
Best Male Solo Alex Chaney
Best Fenale Solo Wapakenat girl....sorry!!


Female* soloist was Allison Stiger from Wapakoneta*




KEVDOUG on Jan 27, 2010, 4:28 AM (Edited by KEVDOUG)
Post #37
 


QUOTE (tkwick55 @ Jan 27 2010, 03:44 AM) *

umm so scrystem.net said that picua won their own competition... hahaa



oops. Technically it was Piqua "Music in Motion" That is half right.




tkwick55 on Jan 27, 2010, 3:44 AM
Post #36
 
umm so scrystem.net said that picua won their own competition... hahaa

L

Lazyd229 on Jan 26, 2010, 3:43 AM
Post #35
 
I just have to say, this competition was truly amazing to be a part of. I got a chance to see almost all of the groups' shows, and every group was as good as the next. I have nothing but absolute respect for everyone involved. Truly impressive, and stunning. I can't wait to see what everyone brings to the next competition.

Best of luck to everyone with their 2010 season!!




songster721 on Jan 25, 2010, 4:08 PM
Post #34
 
Everyone was abosolutely stunning and amazing congratz to everyone!!

B

BriRazzle225 on Jan 25, 2010, 4:20 AM
Post #33
 

Thanks to our awesome hosts at Piqua, you guys reallllly are awesome!
Everyone did a FANTASTIC job, its so great to watch everyone perform, there is SOOO much talent out there! It's incredible! I had a wonderful time, and wish the best to all groups in the next competitions!!!! I can't wait to see you again!!




Chad on Jan 25, 2010, 12:35 AM
Post #32
 
Great job everyone! What an amazing day.



Rian on Jan 24, 2010, 11:21 PM (Edited by Rian)
Post #31
 
Anyone with a program handy can you please give me the following information so we can keep the information we provide on SCC up to date:

Ridgedale "Rocket Ovation" (Choreographer)

Please PM them to me or post them here thanks!




mr.showchoir2012 on Jan 24, 2010, 8:49 PM
Post #30
 
I just wanted to say on behalf of all of solon music in motion.. thanks for putting on such a great comp this past weekend... we went up against some great competiors you all honstly have great shows! good luck to all in up coming comps i wish you well and hope you doing enjoying something we all love to do soooo mcuh. i think the host choir said it best last night...
WE SING
WE DANCE
GET USED TO IT!

hahaha
p.s.-piqua i love your show!!!




Newbright on Jan 24, 2010, 7:05 PM
Post #29
 
It was soooo much fun to be hosting people here! Congrats to everyone, I loved ALL of your shows!



BakerCE on Jan 24, 2010, 8:41 AM
Post #28
 
Yeah they broke the tie with rule six which is in the eventnof a tie vocals wins the competition. The only thing I know about prelims was that twinsburg was in first and then it went beavercreek Solon hurricane and then the other two I'm not completly sure.
The few judges I know were Verda slinkard, Mike Crandell, and Schnipkey(Olentangy's old director). I think Shawn Eckight have judged too but I don't feel like going to my car to get my program lol.
Everyone's final performances were great. It was such an exciting competition!




Addicted2Swingers on Jan 24, 2010, 8:21 AM
Post #27
 
what were prelim scores?

who were the judges?



1 2 3 Next





Sponsored






©2002-2019 Show Choir Community. All Rights Reserved.